Optymalizacja strony internetowej, czyli jak poprawić widoczność witryny w wynikach wyszukiwania
Pozycjonowanie stron ma poprawić ich widoczność pod kątem wyszukiwarek internetowych (głównie wyszukiwarki Google, która zdominowała rynek), ale boty indeksujące kładą duży nacisk na jakość strony. Jakość rozumianą jako dopasowanie jej do potrzeb użytkowników. Dlatego też optymalizacja stron internetowych nie powinna skupiać się wyłącznie na technicznych aspektach, ale również na doświadczeniach użytkowników. Najlepsze efekty można osiągnąć wtedy, gdy te elementy wzajemnie się uzupełniają i przenikają.
Aby wyszukiwarki internetowe pokazywały Twoją stronę wysoko w swoich wynikach, musisz zadbać o całokształt. Ważne jest linkowanie wewnętrzne, czyli umieszczanie na podstronach linków, które prowadzą do innych podstron w obrębie danej witryny. Ważna jest również optymalizacja kodu strony i jej struktury, a także zadbanie o szybkość strony, czyli czas ładowania. Jednak podstawą jest z pewnością wyodrębnienie słów kluczowych dla danej branży i umieszczenie ich w treści strony (teksty, opisy, meta description, nagłówki, tytuł strony internetowej itd.).
Co istotne, algorytmy wyszukiwarek ciągle się zmieniają, a wszystkie czynniki, które są brane pod uwagę podczas indeksowania, nie są powszechnie znane. Z obserwacji i doświadczenia można wnioskować, co znajduje się na tej liście (duża rola słów kluczowych). Jeśli więc widzisz w statystykach swojej strony, że coś jest ewidentnie nie tak, to najlepszy znak, że wymaga ona optymalizacji. Jak sprawdzić, które elementy wymagają natychmiastowej poprawy? Z pomocą przychodzi audyt SEO.
Co to jest audyt SEO?
Audyt SEO to w zasadzie standardowa procedura przy optymalizacji strony (wyjątkiem może być sytuacja, w której zlecasz pozycjonowanie firmie odpowiedzialnej również za postawienie od zera Twojej strony www lub sklepu internetowego). W końcu nie można zabrać się za naprawianie błędów, jeśli się ich nie zna. A audyt SEO ma te błędy, niedociągnięcia i newralgiczne elementy wykazać.
Co istotne, audyt nie skupia się jedynie nie wytknięciu błędów, ale również na wskazaniu mocnych punktów na danej stronie (o ile takowe są), dzięki czemu dowiesz się, czy dotychczasowe prace nad poprawą widoczności witryny były skuteczne.
Dobry audyt obejmuje zarówno analizę kwestii technicznych, jak i doświadczeń użytkownika, czy nawet analizę konkurencji. Dzięki temu jest podstawą, na której można zbudować spójną i długotrwałą strategię optymalizacji strony www. Tym samym od początku nadaje kierunek działaniom, co pozwala je przyspieszyć.
Optymalizacja stron www – czy warto?
Odpowiedź na to pytanie wydaje się oczywista – w końcu celem każdej strony internetowej jest pozyskiwanie ruchu, a jeśli jest to ruch organiczny, to tym lepiej. Aby taki ruch pozyskiwać efektywnie, musisz zainwestować trochę czasu i pieniędzy, aby znaleźć się wysoko w wynikach wyszukiwania, jednak jest to inwestycja o dużej stopie zwrotu.
I chociaż sam proces optymalizacji witryny internetowej może wydawać się skomplikowany, to bazując na naszym doświadczeniu oraz zdobytej przez lata wiedzy, możemy go maksymalnie usprawnić. Dzięki temu na Twojej stronie zaczną pojawiać nowi użytkownicy, a stąd już krok do zwiększenia zysków ze sprzedaży.
Zadbaj kompleksowo o swoją stronę internetową i zleć nam jej optymalizację, a już wkrótce zobaczysz napływ nowych klientów.