Rozwój Twojej firmy wydaje się być niemożliwy bez inwestycji w kampanie Google Ads. To stwierdzenie nie jest przesadą, co pokazuje udział płatnych form promocji w marketingu internetowym. Nie powinno to dziwić, bo chociaż marketing online ma niepodważalne zalety, to jednak budowanie zasięgów organicznych jest czaso- i pracochłonne. Kampanie Google Ads pozwalają dotrzeć do potencjalnych klientów znacznie szybciej.
Google Ads (dawniej AdWords) to system reklamowy, który pozwala na wyświetlenie reklam w sieci wyszukiwania Google oraz na stronach współpracujących. Aby w pełni wykorzystać potencjał tego rozwiązania, warto korzystać z różnych jego form – najlepiej dopasowanych do firmy, produktu lub zakładanego celu.
A możliwości jest całkiem sporo, ponieważ reklama Google Ads jest udoskonalana od 2000 roku, a przez ponad 20 lat bytności na rynku, zdążyła stać się potentatem w tym zakresie. Co więcej, za pomocą narzędzi od Google, można wyświetlać reklamy nie tylko w najpopularniejszej wyszukiwarce internetowej na świecie, ale również na mapach Google czy portalu YouTube i w ten sposób jeszcze skuteczniej docierać do Twojej grupy docelowej.
Kampanie Google AdWords – dlaczego się opłacają?
Popularność kampanii Google nie wzięła się znikąd – to się po prostu opłaca. System reklamowy Google Ads pozwala sięgać po różne narzędzia (np. reklamy graficzne, linki sponsorowane, kampanie produktowe) i kierować je do grupy odbiorców, którzy mają największe szanse, aby zostać Twoimi klientami. Co więcej, miesięczny budżet kampanii można z łatwością dostosować do swoich możliwości finansowych, a z zainwestowanych pieniędzy wyciągnąć wielokrotnie wyższe zyski.
I chociaż to nadal pozycjonowanie stron i sklepów internetowych pozostaje głównym źródłem ruchu w witrynie, to dzięki kampanii Google Ads można docierać do potencjalnych klientów jeszcze efektywniej. Takie rozwiązanie jest kluczowe zwłaszcza dla firm, które dopiero startują, bo SEO wymaga czasu. Wtedy można podbić wyniki za pomocą reklamy Google.
Skuteczność kampanii reklamowej zależy od wielu czynników, które trzeba wziąć pod uwagę już na etapie ustalania strategii. Należą do nich m.in. konkurencyjność branży, słowa i frazy kluczowe, rodzaje kampanii Google i formy reklamy, a nawet historia konta. Dlatego, jeśli prowadziłeś lub prowadzisz aktywne kampanie reklamowe, to kluczowe będzie wykonanie audytu.
Jeżeli więc chcesz rozpromować Twoją stronę internetową lub sklep online i skuteczniej docierać do potencjalnego klienta, to warto zainwestować w reklamę w wyszukiwarce Google. Już stosunkowo niewielki budżet reklamowy przeznaczony na ten cel pozwoli Ci zwiększyć zysk ze sprzedaży i rozwijać firmę jeszcze skuteczniej.
Audyt Google Ads – co to jest?
Czym jest audyt kampanii Google Ads? Najprościej rzecz ujmując, jest to sprawdzenie, czy jest ona efektywna, a jeśli nie, to wskazanie obszarów, które można poprawić, aby taka była. Być może prowadzisz lub prowadziłeś już kampanię Google, a może tą kwestią zajmuje się zewnętrzna firma, ale chcesz mieć pewność, że wykorzystujesz cały potencjał tego rozwiązania? W takim przypadku audyt pozwoli Ci to określić.
System sieci reklamowej Google Ads jest rozbudowany i ciągle udoskonalany, co pozwala ulepszać kampanie, aby skuteczniej docierać do grupy docelowej. Ma to jednak także drugą stronę medalu, czyli konieczność ciągłego analizowania sytuacji i doszkalania się w zakresie Google Ads. Zaniedbania mogą skutkować mniej efektywnym wykorzystaniem budżetu, wyższymi kosztami czy – mówiąc wprost – oddaniem pola konkurencji.
Jeżeli chcesz się upewnić, że Twoje kampanie reklamowe Google są prowadzone rzetelnie, to skorzystaj z audytu, który pozwoli zweryfikować m.in. jakość słów i fraz kluczowych, koszty kampanii, wykluczone treści, a także poprawność mierzenia konwersji. Dzięki temu zdobędziesz lepszy pogląd sytuacji, a tym samym lepiej zaplanujesz kolejne kroki w biznesie.