Wpływ dobrej grafiki na skuteczność strony internetowej
21 Styczeń 1970
W dzisiejszym świecie posiadanie własnej strony internetowej to konieczność, bo to właśnie w sieci większość potencjalnych klientów szuka informacji o produkcie lub usłudze. Samo posiadanie strony to jednak za mało, bo w dobie ogromnej konkurencyjności, trzeba umieć się wyróżnić.
Owszem, pozycjonowanie strony internetowej, aby znaleźć się na jak najwyższej pozycji w wyszukiwarce Google, jest kluczowe, ale niewystarczające. W końcu na pierwszej stronie wyników wyszukiwania znajduje się kilku konkurentów, którzy tak samo jak Ty, walczą o uwagę potencjalnego klienta.
A jak zdobyć tę uwagę? Tutaj pojawia się temat grafiki, bo nie da się ukryć, że obraz wyraża więcej niż tysiąc słów i to on odpowiada za pierwsze wrażenie. Sprawdźmy więc, jak dobra jakość zdjęć i grafik wpływa na postrzeganie strony www.
W internecie pierwsze wrażenie jest tak samo ważne, a być może ważniejsze, niż w świecie offline. Rozmawiając z drugą osobą, masz możliwość wpłynąć na jej postrzeganie, a w sieci Twoje opcje ograniczają się do słów i obrazów. Dlatego musisz odpowiednio zadbać o te elementy.
Dobra grafika może zaciekawić, opowiedzieć historię lub nawiązywać od razu do specyfiki czy wizerunku firmy, ale jednocześnie nie powinna przytłaczać. Innymi słowy grafika uzupełnia główny przekaz i nie może kraść całego show. W związku z tym musi być spójna i czytelna, aby użytkownik łatwo się odnalazł w przekazie, który za sobą niesie.
Co więcej, elementy graficzne powinny być aktualizowane wraz z upływem czasu. Obraz bardzo szybko się starzeje w internecie, co widać chociażby po starszych stronach, które mogą być w odbiorze mniej lub bardziej toporne. Czasami nie wystarczy optymalizacja obrazów i trzeba przebudować witrynę, ale warto to zrobić, bo współcześni internauci są wyczuleni na tego typu rzeczy.
I tutaj pojawia się kwestia trendów. Czy warto za nimi podążać, a może lepiej samodzielnie wyznaczać kierunek – chociażby dla samego siebie? Odpowiedź nie jest jednoznaczna i wpływa na nią wiele czynników, ale warto pamiętać, że trendy maja to do siebie, że przemijają.
O optymalizacji grafiki można by napisać całkowicie osobny artykuł (a nawet kilka), bo jest to temat, który można rozpatrywać pod wieloma kątami. Skoro jednak naszym tematem jest skuteczność strony internetowej, to skupimy się na kwestiach związanych z pozycjonowaniem.
I w tym kontekście optymalizacja grafiki oznacza dostosowanie jej w taki sposób, aby była bardziej efektywna pod względem wydajności, szybkości ładowania i dostępności – zarówno dla użytkowników, jak i robotów Google. Każdy z tych elementów ma ogromne znaczenie, bo na przykład zbyt "ciężkie" grafiki mogą spowolnić czas ładowania strony internetowej i tym samym zmusić potencjalnego klienta do jej opuszczenia jeszcze przed poznaniem oferty.
Oto kilka kluczowych elementów, na które trzeba zwrócić uwagę:
Jak widać, na swojej stronie trzeba zadbać o wiele elementów w kontekście optymalizacji grafik, ale każda z nich ma duże przełożenie na skuteczność. Powolne ładowanie witryny to przeszkoda dla samych użytkowników, którzy chcą się zapoznawać z treściami najszybciej jak to możliwe.
Wyszukiwarki grafiki to narzędzia, które oferują szereg zaawansowanych opcji wyszukiwania obrazów. Użytkownicy mogą przeglądać ogromną bazę danych grafik, ilustracji i fotografii z różnych źródeł w Internecie. Jednak w wyszukiwarce Google Grafika można nie tylko przeszukiwać obrazy w organicznych wynikach wyszukiwania; rozwiązanie ma także wiele innych praktycznych funkcji i zastosowań, które można wykorzystać np. w przypadku sklepów internetowych.
Wyszukiwarka grafiki Google być używana do analizy trendów wizualnych i konkurencji. Sklepy internetowe mogą monitorować, jakie obrazy są popularne w danym czasie, co może pomóc im dostosować swoje oferty i strategie marketingowe. To także przydatne narzędzie w badaniu konkurencji, pozwalając zobaczyć, jakie grafiki i produkty są promowane przez inne sklepy online.
Warto również zaznaczyć, że Google Grafika umożliwia tworzenie kolekcji obrazów, co może być użyteczne w organizowaniu i zarządzaniu grafikami wykorzystywanymi w sklepie internetowym. Można tworzyć biblioteki z inspirującymi obrazami, produktami do promocji lub innymi zasobami wizualnymi, co ułatwia dostęp do nich w przyszłości.
Podsumowując, dobra grafika ma ogromny wpływ na skuteczność strony internetowej. Pierwsze wrażenie jest kluczowe, a obrazy są często właśnie pierwszym kontaktem użytkownika z witryną. Dlatego warto dbać o jakość i spójność grafiki, dostosowywać ją do aktualnych trendów, a także optymalizować je w obrębie witryny, aby zwiększyć wydajność strony.
Dbając o warstwę wizualną, nie można zapominać o kwestiach wpływających na pozycjonowanie grafiki. Roboty Google indeksują i analizują treści wizualne na stronach internetowych, dlatego odpowiednio zoptymalizowana grafika może wpłynąć na lepsze wyniki SEO. Kluczowym elementem jest tutaj opis alternatywny (atrybut alt) przypisany do obrazu. Wprowadzenie precyzyjnych i opisowych atrybutów "alt" do grafik pomaga robotom wyszukiwarek zrozumieć, o czym dokładnie jest każdy obraz i jakie ma znaczenie w kontekście treści strony.
Dlatego warto inwestować czas i wysiłek w zapewnienie, że grafika na stronie jest atrakcyjna, dostosowana do różnych urządzeń i zoptymalizowana pod kątem wydajności, aby osiągnąć sukces online.
Można to zrobić samodzielnie, można zlecić zadanie profesjonalistom. Jeżeli potrzebujesz wsparcia w tym zakresie, zgłoś się do nas!