blog-mr-2.png

Rodzaje content marketingu

Content marketing to nadal jedna z najważniejszych strategii w marketingu internetowym i nic nie wskazuje na to, żeby się to miało zmienić w przyszłości. Sztuczna inteligencja, która obejmuje swoim zasięgiem coraz więcej obszarów biznesu, nie zabije contentu, jedynie zmieni sposób jego postrzegania i produkowania.


Kreacja wartościowych treści dla klientów nadal może przyciągnąć uwagę i budować zaangażowanie, a nawet zwiększać lojalność wobec marki na dłuższą metę. Dlatego w tym artykule omówimy rodzaje content marketingu.


Podzieliliśmy całość na 5 różnych kategorii, w zależności od tego, jak dany typ contentu wpływa na odbiorców oraz jaki ma główny cel. Podrzucamy również sposoby wykorzystania poszczególnych rodzajów w swojej firmie.


Gotowi? W takim razie zapraszamy do lektury!


Główne kategorie content marketingowe i ich wpływ na klientów


Hasło "content marketing" odnosi się do różnego rodzaju treści, nie tylko pisanych. Mogą to być kreacje w mediach społecznościowych, prezentacje multimedialne, nagrania wideo i audio, webinary czy case study.


Każdy rodzaj treści ma trochę inne zadanie, a w swoich strategiach content marketingowych warto stosować przynajmniej kilka z nich. Dzięki temu maksymalizujesz prawdopodobieństwo dotarcia do większej liczby potencjalnych klientów. A o to przecież chodzi w biznesie!


Co jednak ważne, wszystkie działania content marketingowe powinny być ze sobą spójne – w przeciwnym razie powstanie chaos, który nie tylko utrudni budowanie relacji z odbiorcami, ale może ich wręcz skutecznie odstraszyć.


Od czego zacząć content marketing? Wiele zależy od tego, jakie są potrzeby firmy, a także jej możliwości. Jedno jest pewne – bez dobrze przemyślanej strategii, która uwzględnia wiele kanałów, trudno dotrzeć do grupy docelowej.


Sprawdźmy więc, jakie masz opcje!


Nagrania wideo/audio i infografiki


Obecnie wideo jest jednym z najskuteczniejszych narzędzi do przyciągania uwagi klientów i budowania pozytywnego wizerunku marki w sieci. Popularność takich platform jak YouTube czy TikTok sprawia, że wideo stało się jedną z najskuteczniejszych form marketingu. Firmy wykorzystują je do tworzenia kampanii reklamowych, udostępniania treści edukacyjnych i promocji produktów.


Przekaz wizualny ułatwia prezentację oferty, bo z łatwością można wypunktować funkcje produktu i pokazać go w użyciu, a to prowadzi do wzrostu sprzedaży. Należy pamiętać jednak, że wizualne prezentacje nie mogą być bezrefleksyjne. Ich celem powinno być budowanie zaufania i przekonanie odbiorców do oferty, a sprzedaż to niejako dodatkowy element tej układanki.


Podobne zalety oferuje podcast, przy czym ten rodzaj strategii marketingowej jest odrobinę mniej wymagający, ponieważ odpowiadasz wyłącznie za tworzenie treści audio w wersji elektronicznej. Z jednej strony umożliwia to szybsze publikowane treści, z drugiej zaś ogranicza możliwość przekazania cennych informacji. Jednak korzyści płynące z tego rozwiązania są bezsprzeczne, dlatego warto rozważyć taką opcję w swoich działaniach.


Z kolei infografiki to świetne rozwiązanie, które pomaga przekazywać informacje w łatwy do zrozumienia sposób. Przede wszystkim, umożliwiają one na odseparowanie ważnych punktów, dzięki czemu najistotniejsze dane są od razu widoczne na stronie. Świetnie sprawdzają się one w opisywaniu procesów, działań czy produktów/usług.


Jeden i drugi rodzaj content marketingu jest bardzo wizualny i trafia do tzw. "wzrokowców", czyli osób, które zdecydowanie bardziej cenią obrazy niż tekst. Tego typu treści możesz wykorzystać m.in. na wspomnianym YouTube, blogu firmowym, social mediach czy w sklepie internetowym.


Poradniki


Poradniki pozwalają na dzielenie się wiedzą, co pomaga w budowaniu wizerunku eksperta w danej dziedzinie. Dodatkowo, za ich pomocą, firmy mogą przekazać klientom konkretną wiedzę i rozwiązania problemów, co buduje zaufanie do marki.


Dobre poradniki powinny być napisane jasno i przejrzyście oraz zawierać wartościowe treści dla odbiorcy. Właściwie opracowane porady nie tylko dostarczą użytkownikowi potrzebnej mu wiedzy, ale również pozwolą mu lepiej poznać daną markę oraz jej ofertę.


Warto podejść odpowiedzialnie do tego tematu, czyli stworzyć treściwy content, w którym można znaleźć unikalną wiedzę lub know-how z danej branży – nawet jeśli jest to darmowy poradnik w zamian za zapisanie się do newslettera lub na webinar.


Oferując bezpłatny i wartościowy content, pokazujesz potencjalnemu klientowi, jak jakościowe muszą być Twoje płatne produkty. Co więcej, możesz wykorzystać potencjał takich poradników i na jednej z ostatnich stron umieścić kod promocyjny, do wykorzystania w Twoim sklepie internetowym.


Zachęcisz w ten sposób użytkowników do skorzystania z oferty, dzięki czemu nie będą dłużej randomowymi odbiorcami treści, ale staną się Twoimi klientami.


Webinary


W ramach marketingu treści coraz powszechniejsze jest tworzenie webinarów, czyli bezpłatnych sesji online w czasie rzeczywistym poświęconych ważnym kwestiom branżowym lub tematom związanym z produktami. To doskonały sposób pozyskiwania klientów i przekierowywania ruchu na naszą stronę internetową.


Webinar możemy wykorzystać do prezentacji korzyści płynących z używania naszych produktów, skupienia się na interesującym temacie lub przedstawienia nowej usługi. Co ważne, webinar musi mieć realną wartość dla odbiorcy i nie może zostać przytłoczony przez elementy sprzedażowe, bo to zrazi – szczególnie nowych odbiorców.


Aby zachęcić użytkowników do wzięcia udziału w webinarze, warto zastosować kilka strategii:


  • ograniczona liczba i czas (np. 5000 osób w pokoju konferencyjnym czy nienagrywanie szkolenia),
  • bonus dla uczestników (np. kilkuprocentowy rabat),
  • sekcja Q&A z uczestnikami.


Zaangażowani uczestnicy są bardziej zdecydowani do podjęcia określonych działań (np. zakupu produktu lub usługi), więc w krótkim czasie można zobaczyć korzyści finansowe i PR-owe.


Case study i recenzje


Case studies i recenzje to przykłady konkretnych realizacji, opinie klientów oraz dyskusje na forach branżowych, które mogą pomóc w budowaniu zaufania do marki. W ten sposób pokazujesz, że Twoja firma jest godna uwagi i że dostarcza ona wysokiej jakości produkty lub usługi.


Głównym celem tego typu działań jest zachęcenie konsumentów do działania. Ludzie chętniej sięgają po sprawdzone przez innych rozwiązaniai wybierają marki, które mają już pozytywne opinie.


Pokazuj pochlebne recenzje i opinie w mediach społecznościowych, na swojej stronie czy podczas akcji promujących (np. webinar). Istnieje większe prawdopodobieństwo, że takie opinie pomogą w przyciągnięciu nowych klientów.


A gdzie omawiać konkretne przypadki, czyli tzw. case studies? Ta strategia content marketingowa wymaga oparcia o dane i większą liczbę informacji, dlatego sprawdzi się w bardziej tradycyjnej formie, na przykład pod postacią wpisów blogowych.


W tworzeniu treści do case study możesz wykorzystać różnego rodzaju statystyki, infografiki czy prezentacje. Pokaż, jak Twoje produkty lub usługi wpłynęły na klientów i jakie rezultaty osiągnięto. Przedstaw doświadczenia Twoich klientów oraz wskazuj, jak rozwiązałeś ich problemy.


Tego typu rozbudowane artykuły możesz promować również w social mediach, a posty z najważniejszymi informacjami przeniosą czytelnika na bloga firmowego.


E-mail marketing i blogowanie


Marketing treści nie mógłby istnieć bez blogów i newsletterów, które są ważnym elementem każdej strategia content marketingowej. Blogi nie tylko pozwalają na budowaniu wizerunku eksperta, ale także na zwiększenie ruchu na stronie.


Działania SEO, takie jak nasycenie tekstu frazami kluczowymi czy linkowanie do innych stron, sprawiają, że Twoja witryna internetowa staje się lepiej widoczna w wynikach wyszukiwania, a to przyciąga do niej coraz większą liczbę odbiorców.


Z kolei e-mail marketing, to – jak sama nazwa wskazuje – marketing prowadzony za pośrednictwem. O tym, jak prowadzić go skutecznie, traktuje inny artykuł na naszym blogu. Sprawdź koniecznie!


Content marketing – podsumowanie


Content marketing pozwala na różnorodne działania, które można z łatwością dopasować do własnych możliwości i potrzeb.


Social media, opisy produktów (tak, to też marketing treści), artykuły sponsorowane czy bezpłatne e-booki to rodzaje treści, dzięki którym możesz trafić do szerokiego grona potencjalnych klientów w internecie.


O każdym z typów content marketingu można by napisać osobną książkę, a nasz artykuł jest zaledwie wprowadzeniem do tematu. Mamy jednak nadzieję, że zainspirował Cię do korzystania z nowych form promocji swojej firmy.


A jeżeli potrzebujesz pomocy w stworzeniu strategii content marketingowej lub w jej realizacji, skontaktuj się z nami, a chętnie pomożemy!

Zobacz produkty

 E-book Kurs Canva
Oferta specjalna
 39,99 zł  27,99 zł
22,76 zł netto

E-book Kurs Canva

Canva to jedno z najbardziej zaawansowanych darmowych narzędzi do projektowania grafik na potrzeby m.in. mediów społecznościowych. Jest to świetne rozwiązanie zarówno dla osób początkujących, które dopiero uczą się projektowania graficznego, jak i dla profesjonalistów.

Oferta specjalna
 39,99 zł  27,99 zł
22,76 zł netto
 E-book. Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym? Marketing w branży e-commerce
Oferta specjalna
 49,99 zł  34,99 zł
28,45 zł netto

E-book. Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym? Marketing w branży e-commerce

Marketing jest bardzo ważnym aspektem każdej działalności. Jest on jednak jeszcze ważniejszy w sferze e-commerce, gdzie konkurencja jest duża, a każde kliknięcie ma znaczenie. Dlatego sprzedawcy internetowi muszą włożyć wiele wysiłku w marketing swojego sklepu, aby odnieść sukces. Niniejsza książka Ci w tym pomoże.

Oferta specjalna
 49,99 zł  34,99 zł
28,45 zł netto

Zapisz się do naszego newslettera

Zapisz się i zyskaj rabat -